پرومکس: ساخت چین با درایت بازرگان ایرانی ,

menuordersearch
shumia.com
۱۴۰۱/۷/۱۶ شنبه
(0)
(0)
پرومکس: ساخت چین با درایت بازرگان ایرانی
پرومکس: ساخت چین با درایت بازرگان ایرانی

همیشه پای یک چینی در میان است!؟

قبلا وقتی درباره کالایی ساخت چین صحبت می‌کردیم ذهن همه ایرانیان به سمت و سوی اجناس و محصولاتی بی کیفیت می‌رفت که بلای جان خریداران بودند. البته در همان زمان هم خیلی ها من جمله خود چینی ها بر این باور بودند که بازرگان ایرانی به سراغ کالای بی کیفیتی چینی و عرضه در داخل ایران می‌رود وگرنه در چین کالاهای با کیفیت و حتی برند مثل اپل تولید می‌شود.

 

این بی انصافی ست که بگوییم همه کالاهای وارداتی از مبدا چین به ایران بی کیفیت یا به تعبیر عامه مردم بنجل بوده است. بوده اند شرکت ها و بازرگانان فعال که علیرغم همه محدودیت های موجود نگاه واقع بینانه به بازار و اقتصاد ملی و فرآسیندهای جهانی داشته اند و سعی کرده اند با ارائه کالای با کیفیت چینی هم نیاز داخلی را برطرف کنند و هم ساختارهای سازمانی یک کسب و کار ملی را پایه گذاری کنند. بی شک برند پرومکس در حوزه لوازم شخصی برقی با ارائه سشوارهای چینی و سایر اقلام و محصولات ساخت چین یکی از همین برندهای موفق بوده است.

 

حتی اگر قدر مطلق شناخت ما ایرانی ها از تجربه شخصی و حتی ملی مان از کالاهای چینی؛ کالاهایی بی کیفیت بود این نگاه را بایستی با وقوع رویدادهای پیرامونی و روزهای گذشته و پیش رویمان کم کم اصلاح کنیم.

 

 

لزوم اصلاح نگاهمان به چین و کالای چینی

برنامه ۲۵ ساله همکاری‌های مشترک ایران و چین در سمپاشی های رسانه ای و سیاسی بازتاب خوبی در کشور نداشت از شایعه فروش و واگذاری کیش به چینی ها خیلی راحت می‌شود فهمید چه بلایی سر افکار عمومی آمد اما وقتی رئیس جمهور چین وارد عربستان شد ورق برگشت (!؟) همان افکار عمومی نگرشی دیگر به چین و وقایع بین الملل و پیرامونی پیدا کردند البته این دیدگاه و نظر افکار عمومی هم در داخل ایران زیاد دوام نیاورد چون دوباره رسانه ها و سیاسیون بازی با افکار ایرانیان را

این بار به بهانه بیانیه پایانی مشترک چین و سران کشورهای حوزه خلیج فارس آغاز کردند.

 

اما فصل الخطاب همه حرف هایی که شنیده اید نظر این کارشناس است:

 

  • «برخی دیپلمات ها یا چهره های سیاسی در طول سال های گذشته همواره با طعنه و کنایه به روابط ایران با کشورهای شرقی می‌نگریستند و رابطه با شرق را تحقیر می‌کردند و در مقابل از لزوم احیای روابط با غرب سخن می‌گفتند. حال آنکه خود می‌دانستند که روابط با غرب بیشتر از هر چیز نیازمند تفاهم سیاسی و امنیتی با آمریکا و اروپا است که تجربه برجام نشان داد تا چه میزان پیچیده است.
  • این نوع نگاه اتفاقا کاملا ایدئولوژیک و یک جانبه است. نگاهی که واقعیت های صحنه را به سود باورهای سیاسی نادیده می‌گیرد و در عمل به دام آنچه که منتقدش بودند، می‌افتند. منتقدان سیاست خارجی ایدئولوژیک خود ایدئولوژی زده اند. آنگاه در تحلیل روابط متحدان همیشگی آمریکا با شرق و به ویژه چین و روسیه به تناقض گرفتار می‌شوند. به همین دلیل و بر مبنای همین رویکردها، روابط ایران و چین پس از سفر رییس جمهور چین به ایران در دولت آقای روحانی رو به افول می‌گذارد و حتی بعد از انتخاب آقای لاریجانی به عنوان نماینده ویژه این روابط در یک مسیر رو به جلو پیش نمی‌رود. چرا که واقعیت قدرت چین را غرب زودتر و بهتر از شرق درک کرده بود؛ آن گونه که هراس از چین را به خوبی در کلام ورفتار و سیاست مداران غربی و به ویژه ترامپ شاهد بودیم. متاسفانه پس از گذشت بیش از یک سال از روی کار مدن دولت جدید همچنان با وجود تغییر نگاه، در سطح اجرایی و عملیاتی به اندازه کافی جدی نبوده ایم»

 

 

شاید چینی ها خواسته اند با حرکت به سمت عربستان و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به نوعی به تهران این پیام را برسانند که برای پیشبرد برنامه ها و اهدافشان دیگر نمی‌توانند منتظر ایران بمانند تا با نیم نگاهی به غرب و برجام و نیم نگاهی به چینی ها مسیر اقتصادی شان را بپیمایند.

 

روز گذشته (چهارشنبه 30 آذرماه 1401) سرکنسول گری چین در بندرعباس افتتاح شد و عملا بازرگانان چینی خیلی راحت تر از قبل می‌توانند به بندرگاه مهم ایران یعتی بندرعباس و سایر مراکز اقتصادی و بازرگانی استان هرمزگان یعنی مناطق آزاد کیش و قشم رفت و آمد داشته باشند. با افتتاح سرکنسولگری در بندرعباس عملا از تهران تمرکززدایی می‌شود و بدین ترتیب قوانین دست و پاگیر و هزینه های زائد بارزگان و سرمایه گذار چینی برای حضور پر قدرت در ایران برطرف می‌شود.

 

 


در این مقاله با برند پرومکس، محصولات آرایشی- شخصی ان از قبیل سشوار و اتو مو، قیمت محصولات و نحوه خرید های متنوع این برند آشنا می‌شوید.
برندهایی در بازار ماندگار هستند که با رعایت تابعی از کیفیت محصول، قیمت و پاسخگویی بتوانند نیاز بازار را در دراز مدت پاسخ دهند. اولین گام ماندگاری هم تاطلاع رسانی دقیق، پاسخگویی مناسب و مشتری مداری ست. شرکت نگان وارد کننده رسمی سشوارهای پرومکس در ایران این مهم را به خوبی درک کرده است و با راه اندازی دو سایت مجزای برای پرومکس و نگان شاپ اهتمام جدی به موضوع اطلاع رسانی و مشتری مداری دارد. سایت پرومکس سایت اطلاع رسانی پیرامون محصولات، نمایندگی های فروش محصولات پرومکس در سراسرکشور، بخش گارانتی و اطلاعات این چنینی ست و سایت نگان شاپ در عمل درگاه فروش اینترنتی )فروشگاه شرکت پرومکس) محصولات پرومکس و کویین است.

پرومکس ریبرندینگ یا برند شخصی بازرگانی نگان؟
بنا بر آنچه خودشان اعلام داشته اند پرومکس نسل دوم شخصی - برقی هایی مثل سشوار، اتو مو، موپیچ، ریش تراش و ماشین اصلاح است که پیش تر با نام مکس در بازار ایران شناخته می‌شده است:
«برند پرومکس در سال 2001 میلادی (سال 1380) فعالیت خود را به عنوان برند حرفه ای و تخصصی حالت دهنده های برقی مو و با نام تجاری مکس MAX آغاز کرد. از سال 2005 با توجه به حرکت اساسی و رو به تکامل شرکت در تجهیز لوازم برقی برای سالن های آرایش و آموزشگاه ها، برند قدیمی “مکس” (MAX) نیز به پرومکس تبدیل شد. سه حرف اول از کلمه (PROFESSIONAL)به معنای حرفه ای به برند مکس اضافه شد تا بتواند بهتر و کاملتر نمایانگر این تغییر باشد.
هنوز هم بسیاری از مشتریان به دلیل آغاز کار برند با نام مکس و قدمت این نام تجاری، همچنان آن را مکس می‌نامند، اما در حقیقت مکس MAX و پرومکس PROMAX یک برند واحد محسوب می‌شود.»

تنها اطلاعات رسمی که پیرامون سابقه ی کاری و تاریخچه برند پرومکس است همین مطالبی است که عینا در سایت شرکت () به آن اشاره شده است اما در تحقیقاتمان به یک سایت تماما انگلیسی رسیدیم که محصولات پرومکس را عرضه می‌کند البته ناقص بودن اطلاعات تماس و سایر اطلاعات این سایت منشا ایرانی بودن مالک این دامنه و سایت را تلویحا تایید می‌کند.
در هر صورت این پرسش برای خریداران محصولات شخصی برقی و سشوار های پرومکس پیش می‌آید که:
پرومکس از تغییر برند مکس و جایگزینی آن ایجاد شده است یا عرضه محصولات پرومکس از سوی وارد کننده جایگزین عرضه محصولات مکس شده است؟
این پرسش بسیار مهم است چون ممکن است برند سشوار و اتو موهای مکس همچنان در بازارهای جهانی و منطقه ای وجود داشته باشد و فقط چون بازرگانی نگان وارد کننده مکس در ایران به ثبت برند پرومکس -که مشابه به برند مکس است – روی آورده است پرومکس را جایگزین این برند کرده است و عملا پرومکس برند دومی ست جدا از مکس.
ما چون ادله کافی نداریم در این مورد سکوت می‌کنیم اما از شرکت محترم نگان خواستار شفاف سازی هستیم.

 

 

از سشوارهای مکس تا سشوارهای پرومکس

از سشوارهای معروف مکس می‌توان به مدلهای 803 با 4000 وات توان و سشوار مکس مدل 9933 با 3000 وات توان نام برد. البته برند محبوب و معروف رمینگتون هم یک مدل سشوار به نام سشوار کامفورت مکس دارد.

اطلاعات تماس -(پاسخگویی شنبه تا چهارشنبه 9 تا 17 و پنجشنبه 9 تا 13 )
شماره همراه: 09333256151
شماره تماس : 66740790 (021)
شماره تماس : 66748939 (021)
کد پستی : 1131643413

امکان دریافت حضوری کالا از فروشگاه فقط با هماهنگی های لازم وجود دارد.
ایمیل: shumiashop@gmail.com